2e en 3e etappe: moe maar voldaan - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Arjan - WaarBenJij.nu 2e en 3e etappe: moe maar voldaan - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Arjan - WaarBenJij.nu

2e en 3e etappe: moe maar voldaan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

13 September 2014 | Indonesië, Sidemen

Hoi,

Daar zijn we weer na een flinke fietsdag gisteren. Het is de 2e dag waarin gefietst wordt. Een dag rust in ubud was goed en leverde zo zijn avontuur op. 'S ochtends rustig begonnen en gestart met mooie wandeling langs een riviervallei. De avond ervoor mijn bankpas niet teruggekregen uit de automaat. Na bellen met bank en politie geen resultaat. Dwz dat ik mijn spelletje met Balinese mensen in de krieg vior een groot deel in het water zag vallen.. En ik vroeg me sterk af hoe nu verder. Gelukkig nog creditcard en beetje euro s. Dus uiteindelijk zus gevraagd bankpas te blokkeren.

Maar goed terug naar de wandeling. Mooi tussen de rijstvelden. Coconut melk zitten drinken en cocobut gegeten en gekletst met Française over Laos en Frankrijk. 'S avonds lekker gegeten bij warung (Indonesisch restaurant) aan lange tafels. In het paleis een Indonesische dansvoorstelling bijgewoond. Had wel veel weg van China.

Maar goed na rust komt inspanning. Gisteren dus op de fiets. En ik maar denken het ging lekker de eerste tocht. Ja toen hoefde ik nog niet 20 km constant te stijgen. Ik was blij dat ik na 18 km bij Koningsgraven en een tempel met een heilige bron kwam. Even 3 uur rust! Mooie plekken en veel bloemen en heerlijke geuren zoals overal in Bali. Onderdeel ook van hun offers die ze telkens dag doen. Maar na de rust ging het gewoon weer verder met klimmen! :) . Uiteindelijk heb ik de circa 900 mrt gehaald en begon een afdaling van 10 km. En ja wat is beter afdalen met een weg met veel gaten in het asfalt of stijgen.,.... Toch maar afdalen, het kadootje zoals iemand dat wel eens noemde. Aangekomen aan het eind van etappe 2 de keus verder met etappe 3 of niet? Keuze tussen leuke slaapplek en omgeving of rust. Nou toch maar het eerste. Op voor een etappe met veel klimmenen dalen. Een goede keuze. Een klein beetje zien van het "echte" Bali. Ik ben nu in het echte binnenland waar weinig toeristen komen en ook het verkeer rustiger wordt. En ja Arjen je hebt gelijk heerlijk en contact met bAlinesen komt dan ook. Einde van een basisschooldag gezien waarbij ze een eind ceromonie houden bijna een militaire excertie . Dit blijkt 1 keer per week te zijn als ze leren over helpen van de naaste en de natuur.

Uiteindelijk aangekomen in sidemen. Een schitterende plek tussen de rijstvelden. Een " resort" met zwembad en uitzichten. Arina en Joost een beetje zoals in Rwanda op de plek aan het meer. Ik ben dan ook gezwicht om een rustdag in te lassen. Hier een boel Fransen. Morgen verder naar padangbai om de veerboot naar. Lombok te kunnen nemen maandag. Dan nog 2 dagen fietsen en weer een dag rust waarschijnlijk op gili air , 1 van de drie eilanden voor de kust van lombok.

Nou tot zover,

Groet vanuit een rustig en relaxt Bali,

Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sidemen

Bali en Lombok

Fietstocht

Recente Reisverslagen:

30 September 2014

Laatste reisverslag

22 September 2014

2e en 3e uitdaging zijn gelukt

15 September 2014

Bijna op de gilli islands

13 September 2014

2e en 3e etappe: moe maar voldaan

10 September 2014

1e fietstocht zit erop
Arjan

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 2574

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 31 December 2014

Bali en Lombok

Landen bezocht: