Bijna op de gilli islands - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Arjan - WaarBenJij.nu Bijna op de gilli islands - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Arjan - WaarBenJij.nu

Bijna op de gilli islands

Blijf op de hoogte en volg Arjan

15 September 2014 | Indonesië, Lombok

Daar zijn we dan weer. Na een dagje rust, gisteren een tochtje van 40 km gemaakt naar padangbai. De havenplaats waarvan de Ferry naar lombok vertrekt. Een mooie tocht met aan begin nog door de plattelander en daarna langs de kust. Daar was het weer beduidend drukker.

Padangbai was een heerlijk lay-back backpaclers dorpje. Hier in een soortement hostel gezeten van een nl eigenaar. Heerlijk gegeten in het restaurant naast Indonesisch voor dinner ook even een belegd broodje voor lunch, 's avonds lekker Naarden kroegje met live muziek geweest.

Vanochtend op de Ferry naar lombok gestapt. Een boottrip van 4 uur en. 1 uur in de haven wachten tot we aan de steiger konden. Ik was weer even een beroemdheid, het leek China wel, de lombokkers wilden met me op de foto, verder lekker liggen doezelen en muziek luisteren aan boord naast nog wat kletsen,

Na aankomst mooie tocht van 34 km gemaakt. Lekker vlak enen groot deel over platteland. Net voor aankomst in singgili nog een moslim bruidspaar door de straten zien gaan onder veel muziek en ceremonie. Nu aangekomen in typisch duikers badplaats. Toeristisch maar gezellig. Morgen naar 1 van de drie minst toeristische gili eilanden om te snorkelen en hopelijk schildpadden te zien,

Ik zie gelijk al wel behoorlijke verschillen met Bali. Veel minder kippen en vooral ook bijna geen honden. Juist wel koeien. Bijna geen rijst gezien in het huidige stuk. Berschillen zullen ook komen doordat Bali Hindu is en lombok en rest Indonesië moslim. Het ruikt hier dan ook niet zo lekker door de wierook en ze doen niet echt wat met bloemen. Toch grappig om te zien.

Gr Arjan

• 15 September 2014 - 20:22

Alfred Welink:

Hé vriend,

Fijn om te lezen dat het nog steeds goed gaat! Hoe is het met de benen?:-)

Mooie foto's ook! Ben nu al benieuwd naar het fotoboek straks!

Super dat je ons op deze manier een beetje laat mee genieten met je reis. Verloopt alles een beetje zoals je in de planning hebt?

Have fun!!

Alfred